1. A találmány:
Légmotoros kerékpár
-
A megoldott probléma:
Olyan segédmotoros hajtás kerékpárokhoz,
amelynél káros anyag kibocsátás nincs.
- Meghatározás: Közönséges kerékpár
első kerekét légmotor hajtja, melynek működéséhez szükséges sűrített
levegő a kerékpárra szerelt könnyű palackban van tárolva.
-
Bemutatás:
Egy közönséges kerékpár első kereke el van látva
szabadonfutóval, melyhez áttételen (1:2) keresztül csatlakozik a légmotor.
Teljesítménye 190 W, maximális forgatónyomatéka 11 Nm, súlya 0,7 kg (Innofluid).
A működéshez szükséges sűrített levegő vékony alumínium falú, szénszálas
műanyag erősítésű palackban (Rév
és Társai Kft., súlya 4,8 kg) van tárolva 300 bar nyomáson. A
palackhoz nyomáscsökkentő szelep csatlakozik, amelynek kimenő oldalán
a nyomás 6,3 bar. A légmotor működését a kormányra szerelt csap nyitásával-zárásával
lehet szabályozni. A légmotor kenését az áramló sűrített levegővel
bevitt olajköd biztosítja. A motorból eltávozó levegőben lévő
olajat szűrő fogja fel. A kerékpárt pedállal szokványos módon hajtják,
és amikor szükséges (emelkedőn, gyorsításnál, ellenszélben stb.), rákapcsolható
kellő mennyiségű levegő a légmotorra, aminek következtében az első
keréken keresztül érvényesül a segédmotoros hajtás. A tárolt légmennyiséggel
pedálozás nélkül, sík terepen, szélmentes körülmények között 10 km távolság
tehető meg.
-
Alkalmazás:
Segédmotoros hajtás kerékpárokhoz
-
Előnyök:
Környezet-szennyezés nincs, hatékony, egyszerű megoldás
-
Kifejlesztési stádium:
prototípus
2. A feltaláló:
-
Neve: VEDRES
András dr. - Gágyor János - Szöllősy János
-
Bemutatkozás:
A MAFE főtitkára, titkárai, többszörös feltalálók
3. A védelem:
-
Forma: Találmányi bejelentés (P0300229)
-
Prioritás:
2003.01.28.
- Országok:
4. Üzleti szándék: Licencia eladás
5. Kapcsolat:
-
Név:
Dr.
Vedres András
- Cím: H-1141 Budapest, Öv. u. 95/a
-
Telefon/fax:
+361 220 3040
-
E-mail:
genius@inventor.hu
|