Balogh Béla  DRAGONMOBIL LOGIKAI, STRATÉGIAI TÁBLÁS JÁTÉK
1. A találmány: DRAGONMOBIL LOGIKAI, STRATÉGIAI TÁBLÁS JÁTÉK
  • A megoldott probléma: A mai kor ízlésének és divatjának megfelelően kialakított látványos, szórakoztató játék, amely logikus gondolkodásra és stratégia építésére késztet. A játék a sakkhoz hasonlatosan mezőkre osztott táblán zajlik, és a végeredmény kialakulása pusztán a játékosok szellemi teljesítményén múlik
  • Meghatározás: Két személy által játszható, misztikus történeten alapuló táblajáték, amely a sakkhoz hasonlóan bábukkal, négyzet alakú mezőkön zajlik. Eltérő a sakktól annyiban, hogy bizonyos bábuk iránya a táblához képest meghatározó jelentőséggel bír. A játék arculata és a hozzá fűzött mese felkeltheti azon gyermekek érdeklődését is, akik egyébként soha nem sakkoznak.
  • Bemutatás: A szemben álló vörös ill. kék űrjárművek célja a saját DRAGONMOBIl-juk eljuttatása a tábla közepén lévő SÁRKÁNYCSILLAG-ra. Amelyik játékos DRAGONMOBIL-ja előbb elviszi a SÁRKÁNYCSILLAG energiáját a tábla közepéről a tábla két szélén elhelyezkedő GYŰRŰSCSILLAGOK egyikére vagy mindkettőre, az a játékos elérte a döntetlent vagy a teljes győzelmet.
    A 11 x 11 négyzet alakú mező jelképezi a Világűrt, ahol a Vörös illetve a Kék Birodalom űrjárművei harcolnak a Világuralom megszerzéséért.
    A fent leírt mezőkön túl a táblán található még 2 x 11 mező, amelyek a két játékos űrjárműveinek dokkjaként szolgál. Továbbá a tábla két szélén található 1 – 1 mező, ahol a GYŰRŰSCSILLAGOK helyezkednek el.
    Az egyes mező koordinátái az ABC betűivel és számokkal adhatók meg. A táblán 4 égtáj irányát jelöltük, mert az űrjárművek iránya a táblán következményekkel jár. Ezért bizonyos bábuk táblán való elhelyezkedését akkor adjuk meg pontosan, ha leírjuk a két koordinátát és a VADÁSZGÉPEK esetében orrának irányát. Pl. „kék VADÁSZGÉP C3 nyugat.”
    A dokkban álló bábukat egyenként a dokk elé helyezve játékba hozzuk. 3 féle bábu létezik:
    - a főszereplő DRAGONMOBIL,
    - 2 db CSILLAGHAJÓ, amelyek védekezésre alkalmasak
    - 8 db VADÁSZGÉP, amelyek főleg támadásra használhatóak
     
  • Alkalmazás: 6 éves kortól
  • Előnyök:
    1.) Logikus gondolkodásra késztet, mint a sakk.
    2.) Újszerű megoldások teszik érdekessé a játékot:
    - a bábu iránya meghatározó jelentőséggel bír
    - a tábla kialakítása szokatlan
    3.) A hozzáfűzött misztikus történet, és a látványos grafika segíthet ezt a játékot megkedveltetni a gyerekekkel.


  • Kifejlesztési stádium: Prototípus  
  • Dokumentáció: Mintadarab, játékszabály, DRAGONMOBIL LEGENDA (szinopszis)

2. A feltaláló: 

  • Neve:  Balogh Béla  
  • Bemutatkozás: Budapesten élő, 47 éves matematika – műszaki szakos tanár vagyok. Több mint 10 éve a profit szférában dolgozom. Szeretem az új dolgokat, a kreatív, szokatlan megoldásokat.

3. A védelem: 

  • Forma: Kiállítási elsőbbségi igény
  • Prioritás:
  • Országok:
  • A szabadalom tulajdonosa: Balogh Béla

4. Üzleti szándék: A GENIUS Kiállításon szeretném a játékot a látogatóknak értékesíteni. Esetleg eladok különböző jogokat játékforgalmazónak, játékgyártónak.

5. Kapcsolat:

  • Név:  Magyar Feltalálók Egyesülete
  • E-mail: genius@inventor.hu
  • Telefon/fax: +361 220 3040
  • Cím: H-1519 Budapest, pf.: 426