1. A találmány:
DRAGONMOBIL LOGIKAI, STRATÉGIAI TÁBLÁS JÁTÉK
-
A megoldott probléma:
A mai kor ízlésének és divatjának megfelelően kialakított látványos,
szórakoztató játék, amely logikus gondolkodásra és stratégia építésére
késztet. A játék a sakkhoz hasonlatosan mezőkre osztott táblán zajlik,
és a végeredmény kialakulása pusztán a játékosok szellemi teljesítményén
múlik
- Meghatározás:
Két személy által játszható, misztikus
történeten alapuló táblajáték, amely a sakkhoz hasonlóan bábukkal,
négyzet alakú mezőkön zajlik. Eltérő a sakktól annyiban, hogy bizonyos
bábuk iránya a táblához képest meghatározó jelentőséggel bír. A játék
arculata és a hozzá fűzött mese felkeltheti azon gyermekek érdeklődését
is, akik egyébként soha nem sakkoznak.
-
Bemutatás: A szemben álló vörös ill. kék
űrjárművek célja a saját DRAGONMOBIl-juk eljuttatása a tábla közepén
lévő SÁRKÁNYCSILLAG-ra. Amelyik játékos DRAGONMOBIL-ja előbb elviszi a
SÁRKÁNYCSILLAG energiáját a tábla közepéről a tábla két szélén
elhelyezkedő GYŰRŰSCSILLAGOK egyikére vagy mindkettőre, az a játékos
elérte a döntetlent vagy a teljes győzelmet.
A 11 x 11 négyzet alakú mező jelképezi a Világűrt, ahol a Vörös illetve
a Kék Birodalom űrjárművei harcolnak a Világuralom megszerzéséért.
A fent leírt mezőkön túl a táblán található még 2 x 11 mező, amelyek a
két játékos űrjárműveinek dokkjaként szolgál. Továbbá a tábla két szélén
található 1 – 1 mező, ahol a GYŰRŰSCSILLAGOK helyezkednek el.
Az egyes mező koordinátái az ABC betűivel és számokkal adhatók meg. A
táblán 4 égtáj irányát jelöltük, mert az űrjárművek iránya a táblán
következményekkel jár. Ezért bizonyos bábuk táblán való elhelyezkedését
akkor adjuk meg pontosan, ha leírjuk a két koordinátát és a VADÁSZGÉPEK
esetében orrának irányát. Pl. „kék VADÁSZGÉP C3 nyugat.”
A dokkban álló bábukat egyenként a dokk elé helyezve játékba hozzuk. 3
féle bábu létezik:
- a főszereplő DRAGONMOBIL,
- 2 db CSILLAGHAJÓ, amelyek védekezésre alkalmasak
- 8 db VADÁSZGÉP, amelyek főleg támadásra használhatóak
- Alkalmazás: 6 éves kortól
-
Előnyök:
1.) Logikus gondolkodásra
késztet, mint a sakk.
2.) Újszerű megoldások teszik érdekessé a játékot:
- a bábu iránya meghatározó jelentőséggel bír
- a tábla kialakítása szokatlan
3.) A hozzáfűzött misztikus történet, és a látványos grafika segíthet
ezt a játékot megkedveltetni a gyerekekkel.
- Kifejlesztési stádium:
Prototípus
- Dokumentáció:
Mintadarab, játékszabály, DRAGONMOBIL LEGENDA (szinopszis)
2. A feltaláló:
-
Neve:
Balogh Béla
-
Bemutatkozás:
Budapesten élő, 47 éves matematika – műszaki
szakos tanár vagyok. Több mint 10 éve a profit szférában dolgozom.
Szeretem az új dolgokat, a kreatív, szokatlan megoldásokat.
3. A védelem:
-
Forma: Kiállítási elsőbbségi igény
-
Prioritás:
- Országok:
- A
szabadalom tulajdonosa: Balogh Béla
4. Üzleti szándék: A GENIUS Kiállításon szeretném a játékot a
látogatóknak értékesíteni. Esetleg eladok különböző jogokat
játékforgalmazónak, játékgyártónak.
5. Kapcsolat:
-
Név:
Magyar
Feltalálók Egyesülete
- E-mail:
genius@inventor.hu
-
Telefon/fax:
+361 220 3040
- Cím: H-1519 Budapest,
pf.: 426
|